در هفته مد چه میگذرد؟

امتیاز دهید

هفته مد چیست؟

رویدادی که در طی 7 الی 10 روز تمامی برندها معروف دنیا آخرین مدلهای طراحی شده خود را به نمایش می گذارند. هفته مد بسیار مهم است چونکه چشم تمامی بزرگان مد دنیا به هفته مد می باشد تا از طرحهای آن الهام بگیرند. اولین بار هفته مد در سال 1943 در نیویورک برگزار شد، در صورتی که همگان پاریس را مهد مد می دانستند که جنگ جهانی دوم در برگزاریش در نیویورک بی تاثیر نبود.

چهار شهر که بعنوان پایتخت مد جهان شناخته شده است که عبارتند از نیویورک، لندن، میلان، پاریس که در چهار هفته برگزار میشود. این هفته ها برای برندهای معروف و رسانه ها بسیار مهم است و تماما وقایع هفته مد را پوشش میدهند، در هر هفته مد برندها معروف خاصی حضور دارند که در مقالات بعدی به آن میپردازیم. البته علاوه بر این چهار شهر ذکر شده در شهرهای دیگر مانند لس آنجلس، موناکو، کپنهاگ، مادرید، توکیو، شانگهای هم هفته مد برگزار میشود ولی از لحاظ اهمیت به چهار هفته مد بزرگ دنیا نمیرسند.

افرادی که در هفته مد شرکت می کنند یا توسط برندها دعوت شده اند و یا خودشان کسانی هستند که در کار طراحی و اجرای مد هستند. 

استایل خیابانی

 پیشرفتی که در صنعت مد و فشن بوجود آمد خود باعث بوجود آمدن استایلهای خیابانی شد. در واقع افراد خلاق و خوش سلیقه این حوزه استایلهای مورد نظرشان را که الهام گرفته از فرهنگ جامعه می باشد را اجرا میکنند و در خیابانهای که فشن شو برگزار می شود به نمایش گذاشته می شود و توسط عکاسان مد عکاسی شده و رسانه ای می شود.

هفنه های مد برای مشخص شدن ترند همان فصل و ترند فصل های پیش رو بسیار مهم می باشد.

اهمیت هفته مد به  درصد پوشش رسانه ای و همچنین شرکت برندهای معروف در آن هفته مد می باشد. 

شاید برای خیلی از شما سوال شده باشد که چرا لباسها و مدلهای که در هفته مد به نمایش گذاشته می شود کمتر پوشیده می شود و با اینکه حالت متعارفی ندارد ولی در و اقع این طرحها، آثار تخیلات طراحان می باشد که در برخی موارد هدف طراح شاید پوشیدن این لباسها نبوده و دنبال این است که یک اثر هنری را دنبال کند.

معروفترین طراحان مد اغلب در دانشگاه پارسونز و یا سنترال سنت مارتینز لندن تحصیل کرده اند.

در طراحی لباسها پارچه نقش بسیار مهمی دارند این اهمیت در حدی هست که طراحان مد از علم نساجی نیز اطلاعاتی دارند زیرا باید الیاف و تار و پود پارچه را بشناسند و با توجه به آن لباس مناسب طراحی کنند.

میتوانید برای طراحی لباسهای خودتان و پیاده کردن ایده های خلاقانه خود با فروشگاه اینترنتی پرده و پارچه بانوریس همراه باشید.  

برای ورود به فروشگاه اینترنتی بانوریس اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه