اصول نگهداری لباس های زمستانی

امتیاز دهید

 شیک پوش بودن و میل به پوشیدن لباس های زیبا نیاز غیر قابل انکار برای تمامی افراد می باشد. چه بخواهیم چه نخواهیم سالیانه هزینه های زیادی برای خرید لباس کنار می گذاریم. کاهش هزینه های مربوط به خرید لباس تنها در صورت مراقبت درست و اصولی از آن ها امکان پذیر می باشد. همانطور که می دانید هر لباس با هر نوع مدل و جنس اصول نگهداری مخصوص به خود را دارد. مواردی مثل نحوه ی شستشو، نحوه خشک کردن، نحوه ی چیدن در کمد ها، نحوه ی اتو کشی و ... مواردی هستند که در نگهداری لباس ها نقش به سزایی ایفا می کنند، چون عدم دقت در هر مورد سلامت لباس را به خطر می اندازد. ما در این مقاله سعی داریم اصول نگهداری لباس های زمستانی را برای شما توضیح دهیم.

در این مقاله طریقه نگهداری، شستشو، آویزان کردن و یا چیدن لباس های کشمیر، مخمل، چرم طبیعی، چرم مصنوعی و ضدآب به شما آموزش داده خواهد شد.

شستشو 1

 چگونگی نگهداری لباس های زمستانی با جنس چرم طبیعی و مصنوعی

نگهداری لباس ها با جنس چرم طبیعی

نگهداری از چرم طبیعی نیازمند تلاش زیادی می باشد.می توان گفت از روی لباس هایی با جنس چرم طبیعی لکه های زیادی را می توان به راحتی با دستمال نم دار پاک کرد. اما برخی لکه ها نیز مانند لکه ی جوهر و ... برای پاک شدن از چرم طبیعی نیازمند دقت و تلاش بیشتر و رعایت ظرافت های خاص هستند. برای شستشوی این نوع مواد باید از مواد شستشوی مخصوص و مناسب چرم طبیعی استفاده کرد. در کل می توان گفت نگهداری و شسشتوی لباس های زمستانی با جنس چرم طبیعی نیازمند دقت و ظرافت خاصی می باشد.

نگهداری لباس ها با جنس چرم مصنوعی

نگهداری لباس های زمستانی با جنس چرم مصنوعی خیلی ساده تر از نگهداری لباس های زمستانی با جنس چرم طبیعی می شود. اگر اتیکت لباس ها با چرم مصنوعی را بخوانید متوجه خواهید شد که این نوع لباس ها به راحتی قابل شستشو در ماشین لباسشوئی می باشند. موردی که باید در مورد نگهداری بهتر لباس ها با جنس چرم مصنوعی در نظر گرفت این است که نباید به هیچ عنوان درون خشک کن قرار داده شوند چون باعث ذوب شدن آن ها می شود. 

شستشو لباس

چگونگی نگهداری لباس های زمستانی با جنس کشمیر

در مورد نگهداری لباس های زمستانی با جنس کشمیر باید نهایت ظرافت و دقت را رعایت کرد. لباس های زمستانی از جنس کشمیر باید با دقت و ظرافت تمام و به وسیله ی دست شسته شوند. چون الیاف این نوع لباس ها لطیف است باید با دست و آب سرد و همچنین شامپوی سر بچه شسته شوند در این صورت است که لطافتشان حفظ می شود.

همچنین باید این نکته را بدانید که لباس های زمستانی با جنس کشمیر نباید زیاد شسته شوند. مناسب ترین تعداد دفعات برای شستشوی آن ها سالی دو بار می باشد. نکته بعدی در مورد خشک کردن لباس زمستانی از جنس کشمیر می باشد اینکه هیچگاه لباس های کشمیری خیس نباید از سرشانه بلند شود و یا نباید از چوب لباسی یا بند رخت آویزان شود، چون باعث کشیده شدن و تغییر شکل می شود. بهتر است به حالت صاف روی یک حوله پهن و خشک شود.

در نگهداری لباس های زمستانی با جنس کشمیر باید این نکته را در نظر داشت که جمع آوری شان باید به گونه ای باشد که روی آن ها بوی عطر و ادکلن نباشد چون باعث جذب حشرات و خراب شدن بافت این نوع لباس ها می شود. بهتر است در فصولی که مورد نیاز نیست درون کاغذ با عطر سدر نگهداری شوند و از نگهداری در کیسه خودداری شود.

شستشو 3

چگونگی نگهداری لباس های زمستانی با جنس مخمل

نکته ی مهم در مورد نگهداری لباس های زمستانی با  جنس مخمل نحوه اتو کشی آن هاست . طریقه ی اتو کشی انواع پارچه درمقاله قبلی  بانوریس توضیح داده شده است.

 اصلا نباید اتو کشی لباس های مخمل مستقیم و با حرارت بالا انجام شود چون باعث از بین رفتن بافت پارچه می شود. بهترین روش برای از بین بردن چروک پارچه های مخملی قرار دادن آن در حمام بخار یا اتو کردن برعکس پارچه مخمل می باشد.

نگهداری لباس های زمستانی با جنس مخمل جز موارد سخت می باشد چون جنس های مخمل جزء جنس های بسیار آسیب پذیر می باشد.

شستشو 4  

چگونگی نگهداری لباس های زمستانی ضد آب

نگهداری لباس های زمستانی ضد آب تقریبا راحت تر از سایر لباس های زمستانی است. بهترین راه نگهداری لباس های ضد آب شستشوی آن ها با آب سرد و شوینده های ملایم  و دور نگه داشتن آن ها از گرما می باشد 

لباس زمستانه 

چگونگی نگهداری لباس های زمستانی پشمی

لباس های پشمی باید در طول مدت استفاده در زمستان با برس تمیز شوند تا سطح آن ها از خاک و پرز تمیز شود و رنگ کدر به خود نگیرند. در نگهداری لباس های زمستانی با جنس پشمی باید این اصول رعایت شود که این نوع لباس ها به هیچ عنوان در کمد و محیط های بسته نگهداری نشود چون مانع جریان یافتن هوا بین بافت های لباس شده و بافت پارچه را از بین می برد. لکه های سطحی از روی پارچه پشمی به راحتی با دستمال نم دار پاک می شود. حواستان باشد بین شستشو و خشک کردن پارچه پشمی و پوشیدن آن 24 ساعت فاصله بگذارید تا چین و چروک های آن از بین رفته و خاصیت ارتجاعی پارچه باز گردد. 

سخن نهایی بانوریس با شما

همانطور که در اول مقاله گفته شد شیک پوش بودن و میل به پوشیدن لباس های زیبا نیاز غیر قابل انکار برای تمامی افراد می باشد. چه بخواهیم چه نخواهیم سالیانه هزینه های زیادی برای خرید لباس کنار می گذاریم. در هر صورت همه ی لباس ها روزی خراب و فرسوده خواهند شد، تغییر شکل خواهند داد و غیر قابل استفاده خواهند شد. ولی با فهمیدن چگونگی نگهداری آن ها می توان طول عمر و استفادشان را زیاد کرد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با چگونگی نگهداری 6 نوع از انواع لباس های زمستانی آشنا کنیم.

  

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه