برند شنل

امتیاز دهید

چگونگی پیدایش برند شنل

وقتی صحبت از مد می شود قطعا نام اولین شهری که به ذهن میرسد شهر پاریس است.فرانسه مهد مد و فشن می باشد.هفته مد که در پاریس برگزار میشود از بزرگترین رویدادها در صنعت مد و فشن می باشد. 

امروز بانوریس میخواهد شما را با یکی طراحان برجسته و دوست داشتنی در این حرفه بیشتر آشنا کند.

 طراح فرانسوی Gubrille coco bonheur chanel که به کوکو شنل معروف است در سال 1883 در فرانسه بدنیا آمد. وی در 12 سالگی مادر خود را از دست داد و پدرش وی را به پرورشگاه سپرد.ایشان خیاطی را در همانجا آموخت. 
شنل ابتدا از دوختن کلاه شروع کرد و اولین فروشگاهش نیز فروش کلاه بود.همه چیز از زمانی شروع شد که در یک روز سرد لباس زیبای بافته شده توسط خودش را بر تن داشت که سوالهای متعددی در رابطه با لباس زیبایش شد. بدین صورت بود که شانل تصمیم گرفت وارد عرصه مد شود. شنل شروع به طراحی لباسهایی کرد که تا به آن روز کسی از آنها استفاده نمیکرد.طراحی پیراهنهای کوتاه مشکی و کت و دامن با پارچه فاستونی و دامن کوتاه که اصولا بالا تنه ریسه های بلند مرواریدی کار شده بود.

در دهه 1920 که کسب و کار شنل رونق پیدا کرد. اولین عطر شنل که یکی از لوکس ترین برندها هم اکنون نیز محسوب میشود وارد بازار شد و برای اولین بار بود که عطری با نام طراحش وارد بازار می شود.

در دهه 1930 رکود اقتصادی شرکت شنل را با بحران روبرو کرد و در نهایت وقوع جنگ جهانی اول باعث تعطیلی کسب و کار وی شد.

کوکو شنل این زن فرهیخته در کارش بسیار پرتلاش و پر انرژی بود بصورتی که بعد از فوتش این برند راه خود همچنان ادامه می دهد و در زمینه عطر، کیف و کفشش نیز جایگاه ویژه ای دارد.و همگان شنل را بعنوان یک برند لوکس میشناسند.
کوکو شنل در سال 1971 در هتل ریتز در لوزان سوئیس در گذشت.
نام کوکو شنل در لیست 100 چهره تاثیر گذار قرن بیستم در مجله ی تایم قرار دارد.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه