نکات طلایی در مورد کراوات

امتیاز دهید

کراوات اکسسوری پارچه ای

کراوات این اکسسوری پارچه ای کوچک می تواند در ظاهر شما تفاوتهای زیادی ایجاد کند. کراوات، اکسسوری که تمامی اقشار جامعه و با تمامی سنین طرفدارش هستند. اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در مورد این اکسسوری رعایت کنیم.

در گام اول خرید کراوات باید به این موضوع توجه داشت که بیشتر چه پیراهن های در کمد لباسهایتان دارید و با توجه به آنها رنگ و مدل کراواتتان را انتخاب کنید تا بتوانید با بیشتر لباسهایتان استفاده کنید. آقایانی با قد بلند بهتر است کرواتهای کمی بلند و آقایانی با اندام ریزتر کراواتهای کوتاه خریداری کنند.

در صورتی که کراوتهای ساده بیشتری داشته باشید خیلی راحت تر می توانید کراواتهایتان را با لباسهای خود ست کنید چون ست کردت کراوتهای طرحدار کمی کار دشواری هست. در هنگام انتخاب کراوات حتما فصل را در نظر بگیرید در فصل زمستان از کراواتهای با پارچه پشمی و در فصل پاییز از کراوات با پارچه کشمیر و در تابستان از کراواتهای با پارچه ابرایشمی و یا پارچه لینن استفاده کنید.

نکته مهم دیگر طول کراوات است. حتما توجه داشته باشید که طول کراوات باید تا خط کمربندتان برسد نه کوتاهتر و نه بلندتر. در مورد پهنای کراوات علاوه بر اندام، به نوع بلوز، کت وشلواری که انتخاب می کنید بستگی دارد. آقایانی که اندام نسبتا چاقی دارند بهتر است از کرواتهای پهن تر استفاده کنند علاوه بر اندازه یقه بلوز و کت وشلوار شما نیز در پهنای کراوات بسیار مهم است.

کمتر از 10% درصد آقایان دچار کوررنگی هستند. این آقایان حتما در انتخاب رنگ کروات از همسر یا دوستانشان کمک بگیرند. در انتخاب رنگ کروات به رنگ بلوزتان نیز توجه داشته باشید. سعی کنید رنگ بلوز و کراوتتان در دایره رنگی به هم نزدیک باشید، البته در برخی مواقع که میخواید خیلی در چشم باشید می توانید از کراوات قرمز استفاده کنید چون رنگ قرمز چشمها را خیره می کند و نشانه قدرت است.

گره های مختلفی برای کراوات وجود دارد که انتخاب نوع گره امری کاملا سلیقه ای می باشد، حواستان به بند پشتی کراواتتان باشد باید از طول کراوات کوتاهتر باشد و برخی از آقایان از گیره کراوات یا سنجاق کراوات استفاده می کنند. گیره کراوات فقط برای نگهداری دو بند کروات نمی باشد بلکه میتوانید به کمک آن کراوات را به لبه پیراهن خود متصل کنید. گیره کراوات باید بین دکمه سوم و چهارم پیراهن زده شود، بصورتی که تمام کراوات توسط گیره کراوات سنجاق نشود.

آقایانی که دوست دارند همیشه کراوات داشته باشند حتما یک کراوات مشکی ساده داشته باشند چون این کراوات را می توانید با خیلی از پیراهنها و کت وشلوارهایتان ست کنید.

در طول زمان شما کراواتهای زیادی تهیه میکنید ما از برخی از آنها بیشتر استفاده میکنید، چند نمونه از کراواتهای که بهتر است هر آقایان داشته باشند عبارتند از کراوات ابریشمی  سرمه ای و مشکی، کراوات راه راه(کلاسیک) این کراواتها هیچگاه از مد نمی افتد، کراوات شطرنجی برای ست کردن کت و شلوار ساده عالی هستند.

مقالات مرتبط:
معرفی اکسسوری های پارچه ای مردانه در دنیایی مد و فشن 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه